Geeft bol.com duidelijk genoeg aan bij wie je koopt?

klantenservice-bol

Maandag was in Tros Radar het onderwerp aan de orde of bol.com duidelijk genoeg aangeeft bij wie je koopt.

Kopers hebben lang niet altijd door wanneer ze nou iets bij bol.com zelf kopen of bij een externe verkoper. De verkoper staat op de productpagina, vanaf waar je door kunt klikken naar de verkoperspagina. Daar staan meer gegevens, maar geen contactgegevens, want het contact gaat altijd via de klantenservice van bol.com.

In de uitzending komen twee cases aan de order. Een over een raamsensor en de andere over een sfeerhaard. In beide gevallen was men niet tevreden maar kregen ze van bol.com te horen dat ze bij de verkoper moesten zijn.

vekoop door partner van bol

Keurmerk
Ook heeft bol.com het keurmerk van Thuiswinkel Waarborg staan. Dat geldt voor de producten die bol.com verkoopt. Dus waar bol.com de webwinkel van is. Of een partner zelf bij Thuiswinkel Waarborg aangesloten is, kan de koper bij de partner opzoeken. De directeur van Thuiswinkel Waarborg was ook in de uitzending van radar en gaf aan dat hij vindt dat bol.com daar wat duidelijker in zou kunnen zijn.

Directeur van bol.com zegt in de uitzending er alles aan te doen om klanten ten dienste te zijn als zij te maken hebben met partners die zich niet aan de regelgeving houden. Dat is ook in eigen belang om de goede naam van bol.com te behouden.

Lees het hele artikel bij tros.radar.